Příklad nastavení modulu VT21 s ústřednou Spectra SP nebo Magellan (formát 4+2)
Příklad zapojení modulu VT21 s ústřednou Spectra SP nebo Magellan (formát CID)
Řešení problémů pokud VT21 neposílá SMS
- v ústředně Spectra SP nebo Magellan je nutné aktivovat komunikátor, nastavit pulsní volbu, povolit vytáčení naslepo a nastavit po obnově zóny na PCO (obr.1)
- v komunikátoru zadáte telefonní číslo „1“, vyberete přenosový formát např. SESCOA a zadáte číslo na PCO (obr.2)
- v záložce PCS u nastavení tel. linky nechte Primarni pevna; Zaloha pevna (obr.3)
- nastavíme přenosové kódy (obr.4) na hodnoty od 11 až do FF, podle tabulek v programu VT Setup (obr.5)
- SMS VT21 budeme nastavovat programem VT Setup, kde volíme VT20-VT21 4+2 (obr.6)
- pro nastavení komunikátoru, použijeme tlačítka Komunikátor, Kódy 11-36 až Kódy >AA (obr.7)
- v Komunikátoru nastavíme telefonní čísla a typ komunikace pro každé tel. číslo (1-SMS, 2-SMS a prozvonění, atd.), (obr.8)
- v Kódech 11 až 88 můžeme pojmenovat jednotlivé události, které budou chodit na mobilní telefon (obr.9)
- po ukončení nastavení stačí kliknout na tlačítko „Zapsat“ a nastavení se pošle do modulu SMS VT21 (obr.10). SMS VT21 propojíme s tel. komunikátorem ústředny (svorky RING,TIP) pomocí kabelu (s konektorem RJ11), který je v balení SMS VT21. Tímto je nastavení kompletní a můžete otestovat funkčnost.
Příklad zapojení modulu VT21 s ústřednou Spectra SP nebo Magellan (formát CID)
- v ústředně Spectra SP nebo Magellan je nutné aktivovat komunikátor, nastavit tónovou volbu, povolit vytáčení naslepo a nastavit po obnově zóny na PCO (obr.11)
- v komunikátoru zadáte telefonní číslo „111111“, vyberete přenosový formát Ademco Contact ID a zadáte číslo na PCO (obr.12)
- v záložce PCS u nastavení tel. linky nechte Primarni pevna; Zaloha pevna (obr.13)
- nastavíme přenosové kódy (obr.14) na hodnotu FF u událostí, které chceme přenášet
- SMS VT21 bude nastavovat programem VT Setup, kde volíme VT20-VT21 CID (obr.15)
- Pro nastavení komunikátoru, použijeme tlačítka Komunikátor, Systém, Zóny1 až 4 (obr.16)
- v Komunikátoru nastavíme telefonní čísla a typ komunikace pro každé tel. číslo (1-SMS, 2-SMS a prozvonění, atd.), (obr.17)
- v systému můžeme pojmenovat uživatele, podsystémy (bloky) a objekty. Pokud chceme zasílat poruchové stavy, musíme do řádku Porucha : Obnova zadat text Porucha:Obnova (obr.18)
- v zónách můžeme pojmenovat jednotlivé zóny, (obr.19)
- po ukončení nastavení stačí kliknout na tlačítko „Zapsat“ a nastavení se pošle do modulu SMS VT21. SMS VT21 propojíme s tel. komunikátorem ústředny (svorky RING,TIP) pomocí kabelu (s konektorem RJ11), který je v balení SMS VT21. Tímto je nastavení kompletní a můžete otestovat funkčnost.
Řešení problémů pokud VT21 neposílá SMS
- musíme zjistit jestli je problém v ústředně nebo v SMS modulu VT21. Jestliže uděláte poplach (nebo jinou událost kterou chcete přenášet) musí klapnout oddělující relé na ústředně, pak je ústředna naprogramována správně a problém bude v nastavení SMS modulu.
- lepším nástrojem pro zjištění problémů je udělat si redukci, kterou propojíte ústřednu s SMS modulem VT21 i s PC. Výroba není nijak složitá stačí programovací kabel k VT bránám. Tento kabel šikovně rozřízneme (obr.20) a rozpojíme dva prostřední vodiče (nejčastěji červený a zelený), obr.21. Dva prostřední vodiče se připojují na svorky RING, TIP ústředny, konektorem RJ11 (obr.22) se připojí na SMS VT21 a konektorem CANON 9 (RS232) se připojí do PC. V programu VT Setup je tlačítko VG Reader, pomocí kterého zobrazíte monitoring provozu mezi PC a SMS VT21, obr.23.
Poznámka: pro ústředny Spectra SP a Magellan je z hlediska nastavení a funkce výhodnější modul PCS250 (dříve PCS200/100)
Galerie
obr.1
obr.2
obr.3
obr.4
obr.5
obr.6
obr.7
obr.8
obr.9
obr.10
obr.11
obr.12
obr.13
obr.14
obr.15
obr.16
obr.17
obr.18
obr.19
obr.20
obr.21
obr.22
obr.23