Hledat
Vkládat do košíku
> Modul IP100 neposílá emaily i když je SMTP server správně nastaven
Dotaz:
V modulu IP100 mám správně nastavený SMTP server i emailové adresy, ale emaily mi nechodí, kde by mohl být problém. Ve stejné síti mám zapojený PC, s poštovním klientem, který má stejné nastavení SMTP serveru a emaily z něj chodí v pořádku.

Odpověď:
Problém bude pravděpodobně v nastavení modulu. Pokud používáte statickou IP adresu, je potřeba mít nastavenou nejen IP adresu a masku podsítě, ale také výchozí bránu a DNS server. Pokud toto nastavené mít nebudete, je to možná příčina neodesílání emailů. Další důležitá věc, kterou je třeba zkontrolovat, je nastavení portu u SMTP serveru. Běžně je to hodnota 25, ale v případě bezpečnější komunikace se používá hodnota 110. Toto je možné ověřit v poštovním klientovi a případně u poskytovatele připojení k internetu.

Možnosti nastavení:
  1. Pokud použijete u modulu IP100 DHCP, měl by být DNS server přidělen automaticky.
  2. Pokud použijete statickou IP adresu, musíte DNS server zadat ručně například podle nastavení PC na kterém emaily fungují. Klikněte na Připojení k místní síti, vyberte stav a v záložce podpora klikněte na podrobnosti, obr. 1.
  3. Pokud máte toto nastavení v pořádku, ověřte nastavení portu SMTP serveru, obr. 2.
  4. Zkontrolujte jestli máte aktuální verzi FW modulu IP100: firmware IP100.
Pozor, v některých případech modul emaily neodesílá, pokud má automaticky přidělenou nebo ručně zadanou adresu DNS, která je v rozsahu vnitřní sítě! V tomto případě pomůže zadání veřejné adresy DNS. Pokud veřejnou adresu DNS nezjistíte z nastavení počítače, je možné ji zjistit podle poskytovatele připojení k internetu. Takže pokud máte zapnuté DHCP, je nutné jej v modulu vypnout a vše nastavit ručně, viz obr. 1.